skägget i brevlådan



Jag ska börja med att påpeka att jag absolut inte har något emot dvärgar och så vitt ni vet så kanske jag är en själv.

Jag som faktikst är trogen "skägget i brevlådan" fan satt och tänkte på tomtens nissar. Finns det någon regel någonstans, som en bibel för jultraditioner, som säger att nissarna ska måste vara så små?

Sedan började jag fundera. Finns det speciella dvärgbutiker? Kläder till dvärgar, extra små diskbänkar? Allt borde ju vara som dockhus. Hur gör de allting? Det är ju en sak om man är tomtens nissar, men om man är en vanlig liten kortväxt människa då?

Jag önskar i och med detta alla dvärgar en riktigt riktigt riktigt god jul och det är inte bara för att jag är glad (det är ju jullov) men utan för att jag har ett så stort hjärta.


Och för övrigt är julkalerndern riktigt bra!




art:
guldfiskminne?

blodspår:

hemmahamn:

bete:

RSS 2.0